Afscheid nemen en mama op bezoek - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Rianne Verschuur - WaarBenJij.nu Afscheid nemen en mama op bezoek - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Rianne Verschuur - WaarBenJij.nu

Afscheid nemen en mama op bezoek

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

18 April 2011 | Nieuw Zeeland, Wellington

Kia ora allemaal,

Mijn laatste week op de universiteit hier is omgevlogen. Dinsdagochtend eerst weer een meeting met het hele team, zoals elke dinsdag en zoals altijd heel gezellig. Het schiet nog steeds niet op met het terugkrijgen van de datasheets, dus Jeff heeft besloten dat ouders de interventie niet meer zelf gaan uitvoeren, maar dat dat hier op de universiteit gaat gebeuren. Na de meeting ben ik met Donna weer naar de school in Island Bay gereden om weer een trial met het jongetje daar te doen. Dat ging weer hartstikke goed, geen temper tantrums:). ’s Middags kwam er een datasheet terug, dus kon ik weer even een beetje rekenen en SPSS’en. En ik had nog een taak: Debora is bezig met een review-artikel en daarvoor moest iemand checken of de informatie die zij uit andere artikelen heeft gehaald klopte en dat mocht ik doen! Niet erg ingewikkeld, maar wel heel leuk en … nu kan ze mijn naam toevoegen als ‘mede-auteur’. Grappig toch:D? Dinsdagavond met Li May uit eten geweest bij een Maleis restaurant, een vegetarische curry gegeten. Was lekker, maar ik ben toch meer fan van de Indiase curries (ik ben hier een echte curry expert geworden;)).

Woensdagochtend eerst met Larah en Debora naar de school in Johnsonville geweest en weer geobserveerd tijdens de circle time. Het blijft super leuk om in de klas te observeren! We hebben ook nog een device preference assessment gedaan met een van de jongetjes. Hierbij laat je het kind drie verschillende communicatie opties zien (een iPad, gebarentaal en picture exchange) en vraag je met welke het kind het liefst wil communiceren. Ook hier kun je uiteindelijk weer een rangorde van maken. Daarna met Donna weer richting de school in Island Bay. Jeff ging vandaag ook mee om even te kijken. De eerste trial ging zo goed vandaag dat we zelfs nog een tweede konden doen. Vervolgens gingen we naar een speelgoedwinkel in Wellington om speelgoed te kopen voor het onderzoek: puzzels, autootjes, knuffels, boekjes, kleurpotloden, dokterskoffertje, rammelaar, duplo, houten blokken, ballonnen, bellenblazen, ballen, nog veel meer en een grote doos om alles in te stoppen. Haha, grote lol, want al het speelgoed moest natuurlijk wel uitgeprobeerd worden, vooral het speelgoed met geluid:P. ’s Middags met Debora naar de film geweest, naar Rio, want Debora komt uit Brazilië en dan moet je natuurlijk deze vrolijke papegaaien film zien! Een erg leuke film, die erg mooi gemaakt is ook:).

Donderdag weer naar Island Bay geweest. We waren klaar met de preference assessments voor het speelgoed enz., maar nu moesten we nog een device preference assessment doen. Hoe vaker je op een school komt en hoe vaker je een kind ziet, hoe makkelijker de trials gaan: een kind kent je beter en snapt beter hoe het ‘spelletje’ werkt. Tussen de middag met Susan en Mimi een prachtige wandeling gemaakt. We gingen voor de verandering niet naar Wright Hills, maar hebben een heel stuk door het bos gelopen. Zo af en toe had je een mooi uitzicht op de heuvels, de oceaan en de stad. Onderweg heeft Mimi een blad van de puka-boom voor me geplukt. Puka betekent papier in Maori en het blad kun je ook echt als papier gebruiken: je kan er gewoon met een pen op schrijven (wel een beetje lastig met al die nerven, maar het is toch heel goed leesbaar:)). Ik heb ook een blaadje van een andere boom geproefd, dat smaakte naar peper. Leuk om wat over de bomen hier te leren:). De rest van de dag druk bezig geweest met het scannen en mailen van alle datasheets (die al wel terug zijn dan) en tweede observator sheets. Als ik straks weer in Nederland ben, moet hier natuurlijk nog wel een digitale kopie zijn…

Vrijdag voor de laatste keer naar Johnsonville en Island Bay geweest.’s Middags op tijd naar huis gegaan en lekker film gekeken. Het regende ontzettend hard, echt geen weer om naar buiten te gaan. Zaterdagochtend op tijd eruit en een heleboel boodschappen gedaan. Ik had Alison beloofd dat ik zondag zou koken. Ik wilde tiramisu als toetje maken en dat moet altijd een dag van tevoren. ’s Ochtends lekker gekokkereld en ’s middags met Marina in de stad afgesproken. Omdat het nog steeds pokkenweer was, zijn we weer naar Te Papa gegaan: warm, droog, gratis en zo groot dat er ook de vierde keer nog nieuwe dingen te zien zijn. ’s Avonds uit eten gegaan (lekkere pasta) en daarna naar de film, Just go with it, een erg leuke en grappige film! De mevrouw achter mij had duidelijk ook dikke lol en kon stoppen met (bulderend) lachen:P.

En toen was het eindelijk zondag: om 2 uur ’s middags kwam mama aan in Wellington:D Ik was heel blij om haar weer te zien:D! We konden zo met de bus weer terug, want door bagage-chaos op Schiphol was mama’s koffer daar helaas achtergebleven. Mama had in Auckland 100dollar gekregen om nieuwe spullen te kopen, dus we zijn meteen maar even naar de stad gegaan om de hoogst noodzakelijke dingen te halen (gelukkig zijn de meeste winkels hier op zondag gewoon open). De rest van de dag lekker thuis geweest, met Zwitserland en Nederland geskypet en ’s avonds gezellig met Alison en Li May gegeten:D Ik vind het helemaal geweldig om mama te laten zien waar ik de afgelopen 2,5 maand heb gewoond. ’s Avonds vroeg gaan slapen, mama was helemaal moe en dat is geen wonder na zo’n lange reis. Eigenlijk merk je alleen hoe ver weg Nieuw-Zeeland is, als er naartoe reist o

Vandaag is het maandag, mijn allerlaatste dagje op de universiteit:(. Gezellig met mama samen ontbeten en daarna zelf vast naar de universiteit gegaan om wat laatste dingetjes te doen. Om half 12 kwam mama met pannenkoeken voor onze lunch. Om 12 uur met Larah, Debora, Donna, Virginia, Pam, Susan, Mimi, Joe, Tara, Blair en mama geluncht. Iedereen had ontzettend lekker dingetjes gemaakt: van fruitsalades tot appelcrumble en hartige taartjes. Het was super gezellig:D en echt een goede manier om afscheid te nemen. Ik had voor iedereen een kaartje en een appeltaartrecept. Het plan was om iedereen ook wat stroopwafels te geven, maar dat kon niet omdat mama’s koffer dus nog onderweg was. Na de lunch spulletjes gepakt en naar huis gegaan. Thuis nog een paar hostels geboekt en toen met Marina in de stad afgesproken. Gezellig even samen koffie gedronken en vervolgens met mama even naar Te Papa geweest. Haha, daar ben ik inmiddels al 5 keer geweest, dus kon ik mama een snelle rondleiding geven. Snel nog even boodschappen gedaan en naar huis. Vanavond al onze spullen voor de komende twee weken ingepakt ….

Ons plan voor de komende twee weken: Morgen vertrekken we om 8.25uur met de boot naar Picton, daar huren we een auto en rijden we door naar Marahau, in het Abel Tasman National Park. Woensdag ofzo kunnen we hopelijk kajakken of wandelen daar. Daarna zakken we de hele westkust van het Zuidereiland af, tot aan Queenstown en Doubtful sound. Op 30 april vliegen we vanaf Queenstown naar Auckland, op het Noordereiland. Vanaf Auckland rijden we dan weer terug naar Wellington. Als het weer goed is, kunnen we ongeveer halverwege nog de Tongariro crossing doen, de mooiste dagtocht van Nieuw-Zeeland. Ik denk niet dat we tijd hebben om lange verhalen te schrijven, maar een mini-update lukt hopelijk af en toe!

Arohanui,

Rianne (en Fieke)

• 18 April 2011 - 11:00

Jette:

dat was geen skype met de vogelzang :( maar veeeeel plezieR!!!

• 18 April 2011 - 12:42

Anniek:

Lieve zus,
    ik heb echt super trots op je dat je straks ook al auteur bij een artikel staat, ik zie je naam al helemaal staan in het lijstje met auteurs :p wauw! Fijn dat je laatste week leuk was, je zal het wel gaan missen daar! Gelukkig ook een gezellig lunch als afsluiting. Stiekem ben ik heel jaloers op mama dat ze je nu al weer ziet. Jullie moeten samen maar lekker genieten van het land, het moois en elkaar! Zodra jullie iets schrijven, lees ik het!
    Tot liefs, Anniek

• 18 April 2011 - 15:04

Opa Baard En Oma:

Hallo Rianne (en Fieke),
    Net je e-mail gelezen en net als bij de andere mails genoten van wat je allemaal beleefd. We zijn blij dat je zo'n fantastische stage meemaakt.
    Geniet allebei volop vande komende reis. Groetjes en (natuurlijk) een BIG HUG.
    opa en oma

• 18 April 2011 - 16:09

Therese:

Hey Rianne en Fieke,
    Wat geweldig al die verhalen...en geniet nog maar goed van de laatste weken daar. We zien jullie vast weer in Nederland..
    We hebben bij Kwiek net onderlinge wedstrijden gehouden.. Echt weer superleuk.
    Groetjes van alle Rhonradmeiden uit Raalte

• 18 April 2011 - 17:44

Dienke En Bert:

lieve fieke en rianne, fijn dat je goed bent aangekomen, al is het dan zonder koffer!
    Heb het goed samen... een lieve groet van ons.

• 18 April 2011 - 17:50

Frederieke :

Hey Rian!!

Ik wens je heel veel plezier met je moeder. Geniet nog van de laatste twee weken daar in Nieuw Zeeland!

xxxx
    Frederieke

• 18 April 2011 - 18:07

Lia:

Leuk dat Fieke is aangekomen, ik dacht zelf dat het pas volgend weekend zou zijn (stom)
    Geniet er samen van, want zeker voor jou Rianne is het fijn om iemand te hebben die al je verhalen straks in Holland nog beter begrijpt, omdat ze er zelf geweest is.
    Tot ziens in Nederland

• 18 April 2011 - 18:23

Jelly:

Hoi Fieke en Rianne, fijn Fieke dat je overtocht goed is gegaan. Natuurlijk jammer van de koffer!
    Samen heel veel plezier gewenst tijdens jullie vakantie!
    Tot over 3 weken!
    Liefs, Jelly

• 18 April 2011 - 19:21

Paul :

Lieve RiFi,
    Heerlijk zo'n hereniging, toch? Het was vast een warm afscheid en die stroopwafels komen vast aan het einde nog wel even snel. Geniet maximaal van al het moois wat jullie te wachten staat. DB P

• 18 April 2011 - 21:32

Marina:

Gonna miss you here in Wellington! We moeten snel lekker gaan paardrijden als ik weer een keer in NL ben haha ( of ergens naar een hotpool!)

• 19 April 2011 - 07:59

Henny:

Hoi Rianne,

Time flies ........ en dat is bij jou zeker gebeurd. Genoten van al je verhalen. We zijn zo heel wat te weten gekomen over Nw Zeeland. En nu is het genieten geblazen samen met je moeder. Veel plezier.
    Hartelijke groet, moeder van Frederieke

• 20 April 2011 - 07:41

Jolanda:

Lieve Rianne en Fieke,
    Heel veel plezier daar Down Under!! Geniet ervan en pas goed op elkaar!!!
    Liefs uit een heerlijk warm Putten

• 20 April 2011 - 19:47

Marga:

Hallo RiFi.
    En dan nu dus lekker samen! Wauw, wat zullen jullie genieten! Ik denk dat de stroopwafels straks extra lekker zijn!!
    Heel veel plezier samen, enne.. ik blijf stampen, dus wel even blijven voelen hè? DB