Eindelijk! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Rianne Verschuur - WaarBenJij.nu Eindelijk! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Rianne Verschuur - WaarBenJij.nu

Eindelijk!

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

01 Februari 2011 | Nieuw Zeeland, Wellington

Heey lieve mensen!

Ik ben eindelijk in Wellington, Nieuw-Zeeland! Vanuit Sydney heb ik jullie al een kleine update gegeven van mijn reis, maar nu een uitgebreid verslag!

Zaterdag 29 januari
Na een hele week met tentamens moest ik zaterdagochtend nog al m’n spullen pakken. Gelukkig had ik al een lijst met wat ik allemaal mee wilde nemen, ik hoefde alles alleen nog maar klaar te leggen en in m’n rugzak te proppen. Dat klaar leggen was makkelijker gezegd dan gedaan, want al m’n kleren en spullen lagen nog in verhuisdozen en kratjes, of ze hingen aan een wasrekje. Uiteindelijk zat alles ruim op tijd in m’n rugzak dankzij papa’s inpakkwaliteiten en had ik in m’n handbagage nog genoeg plek voor wat dvd’s, boeken en dingen om m’n kamer een beetje eigen te maken.
Om half 3 ging ik samen met papa, mama, Anniek en Jette met de trein naar Schiphol en daar waren opa en oma en Laura ook me uit te zwaaien. Ik heb eerst even Australische en Nieuw-Zeelandse dollars ingeslagen en daarna m’n grote rugzak ingecheckt. Gelukkig kon m’n rugzak meteen doorgelabeld worden naar Wellington! Nog even wat gedronken, broodje gegeten en toen was het tijd om afscheid te nemen. Even moeilijk, maar aan de andere kant had ik ook ontzettend veel zin om te gaan.
De vlucht naar Londen was in een floep en een zucht voorbij, ik geloof dat het taxiën langer duurde dan het vliegen:P. Op Heathrow even gewacht en toen kon ik alweer naar de gate voor het volgende deel van de reis: Londen-Singapore. Ik geloof dat we nog geen uur vlogen toen ik om 11 ’s avonds ruw uit mijn slaap gehaald werd door een warme maaltijd. Ik geloof ook dat mijn maag niet helemaal op die maaltijd had gerekend… Daarna heb ik nog maar weinig mee gekregen van de vlucht: ik heb geslapen totdat het ontbijt werd gebracht. Ik had niet helemaal rekening gehouden met een echt Engels ontbijt (omelet en witte bonen met tomatensaus) en heb het maar bij een yoghurtje en sinaasappelsap gehouden. Een paar uur later waren we in Singapore.

Zondag 30 januari
Ik geloof dat ik deze dag heb gemist, want het was al avond toen we in Singapore landden. Even het vliegtuig uit, meteen weer door de security en een halfuur later het vliegtuig weer in en weer snel een warme maaltijd. Daarna was het nacht, maar echt slapen kon ik niet, dus gewoon maar wat gelezen en een beetje film gekeken.

Maandag 31 januari
Om 8 uur ’s ochtends landde ik in Sydney. Ik wilde het liefst zo snel mogelijk inchecken voor mijn vlucht naar Wellington, maar dat kon pas 3 uur van tevoren. Ik heb de hele dag op het vliegveld gewacht, gelopen, gewinkeld en uiteindelijk was ik zo moe dat ik op een lekker stoel diep in slaap ben gevallen. Toen ik wakker werd was ik nog zo slaperig dat ik nauwelijks m’n ogen open kon houden, maar ik moest wel goed in de gaten houden wanneer ik naar m’n gate kon. Ik was heel blij toen ik eindelijk in het vliegtuig zat en weer kon slapen. Na 3 uur vliegen was ik dan eindelijk in Wellington. Ik had gehoord dat de douane in Nieuw-Zeeland heel streng was, maar eigenlijk viel het 100% mee. Mijn schoenzolen werden even geïnspecteerd (i.v.m. bacteriën van boerderijen ofzoiets), maar m’n stroopwafels, chocopinda’s en sultana’s mochten gewoon mee:D. Gelukkig was m’n tas ook veilig aangekomen en kon ik op zoek naar Alison. Ik heb de hele aankomst hal doorgelopen met al m’n tassen, maar Alison was er niet. Uiteindelijk heb ik maar een bordje met mijn naam gemaakt in de hoop dat Alison naar me toe zou komen, maar die kwam niet. Gelukkig kwam er een andere mevrouw naar me toe die zag dat ik stond te wachten. Zij bood me haar telefoon aan en gelukkig had ik Alison’s telefoonnummer bij me en kon ik haar bellen. Alison dacht dat ik pas de volgende dag zou komen…. maar toen ze zich realiseerde dat ik er al was, kwam ze snel met haar auto naar het vliegveld. En zo kwam ik uiteindelijk om half 2 ’s nachts toch bij Alison terecht!

Dinsdag 1 februari
Vannacht eerst heel lang en heel lekker geslapen:D en ik werd een beetje uitgerust weer wakker. Opgestaan, even ontbeten en heeft Alison me door Wellington gereden. Wellington is de hoofdstad van Nieuw-Zeeland, maar niet zo’n grote stad. De stad ligt in een baai en is op/tussen allemaal steile heuvels gebouwd. Je ziet nauwelijks hoogbouw, maar allemaal houten huizen op de steil heuvels en verstopt tussen de bomen. Ik heb m’n ogen uitgekeken! De wegen in Wellington kronkelen overal tussendoor en het is supermooi om vlak lang de kust de rijden: een paar meter van de weg klotst het water tegen de rotsen! Op een gegeven moment zei Alison: Antarctica is die kant op! Haha, ik had me even niet gerealiseerd dat dat ook in de ‘buurt’ was, maar de bordjes ‘look out for crossing penguins’ deden me realiseren dat Antarctica inderdaad wel eens in de buurt zou kunnen zijn;)
Binnenkort volgt er een uitgebreider verslag over Wellington en komen er ook foto’s!
Verder doe ik vandaag niet zo veel, ik heb een goede stekker gekocht voor m’n laptop, een Nieuw-Zeelandse simkaart en verder ben ik vooral een beetje aan het ‘wennen’ en aan het genieten van het mooie zomerweer (het is strak blauw, warm en het waait lekker).

Ik zie dat ik al een heel verhaal getikt heb. Dit was het voor nu wel even!

Oja, als jullie me anders dan via mail in Nieuw Zeeland willen bereiken, mijn Nieuw-Zeelandse telefoonnummer is: 00642108206039
En mijn adres hier is: 45 Espin Crescent,Karori, Wellington, New Zealand

Mijn eerste kaart was al gearriveerd voordat ik er was. Echt superleuk dat jullie een kaart gestuurd hebben, pa en ma Jonker!

Liefs, Rianne

  • 01 Februari 2011 - 04:12

    Frederieke :

    Ik had je al even gesproken via de chat, maar fijn om te lezen dat je goed bent aangekomen in Nieuw-Zeeland. Zo te lezen is het daar harstikke mooi...en in plaats van overstekende herten in Nederland moet je oppassen voor overstekende pinguins ;) Dat is eens wat anders. Nou meis geniet ervan!

    Groetjes en xxxx uit New Orleans
    Frederieke

  • 01 Februari 2011 - 07:01

    Mapa:

    Dag stoere dochter,

    Supergaaf om je belevenissen te lezen. Vanochtend natuurlijk als eerste de laptop aangezet ....... Het verbaast ons niet dat je zo in het vliegtuig kan liggen slapen, maar ook heel logisch dat je uiteindelijk in Sydney je best moet doen om wakker te blijven (stel je voor dat je daar gewoon voorbij de vertrektijd van je vliegtuig slaapt). Een goede begin zo op NwZeelandse bodem: even improviseren en blijkbaar gelijk vriendelijke mensen om je te helpen. Ook een lekker gevoel dat je rugzak gewoon in hetzelfde vliegtuig is meegekomen.
    Heerlijk om nu een paar dagen te hebben om te wennen en om je ogen uit te kijken. We zijn benieuwd wanneer je de eerste pinguins ziet oversteken ........
    Geniet ervan,

  • 01 Februari 2011 - 07:26

    Anniek:

    Lieve zus,
    het klinkt allemaal echt geweldig. Al dat eten in het vliegtuig is misschien iets minder, maar Wellington klinkt echt als een prachtige stad. Wat slim dat je zelf Allison haar naam hebt opgeschreven, jammer dat ze er niet was. Gelukkig ben je nu bij haar en heeft ze je de stad laten zien. Ik ben heel benieuwd naar de foto's. Is het gelukt om je kamertje een beetje eigen te maken (ik zet meteern tje achter kamer, hoe groot is het eigenlijk?). Ik kijk uit naar de foto's en een even skypen, nu snel naar school! Heel veel plezier. Liefs

  • 01 Februari 2011 - 08:19

    Ria:

    Lieve Rianne, leuk om je verslag te lezen de schrik sloeg je zeker om het hart toen bleek dar Alison er niet was en dat na zo'n lange reis.Fijn dat er een helpende hand werd geboden. Ons de ogen uitsteken he met dat heerlijke weer, nou geniet er maar van. Lieve groet van Ria.

  • 01 Februari 2011 - 08:36

    Jo-Ann:

    Ah, Ri, wat goed dat je gebeld hebt dan! Raakte al bijna in paniek voor jou ;). Maar nu ben je gelukkig helemaal gesettled - wat een reis zeg! Echt stoer van je!
    En heerlijk dat warme zomerweer, ben benieuwd naar de foto's.
    Voor nu, kom even lekker bij en ik ben blij dat je veilig bent aangekomen. Keep us posted!
    Liefs xx Jo-Ann

  • 01 Februari 2011 - 08:47

    Ria:

    IK ben je vergeten te zeggen dat ik jou reisverslagen voor oma uitprint, zodat ze kan meegenieten van jou avonturen. Slaap lekker,
    Ria.

  • 01 Februari 2011 - 09:00

    Eline:

    Hee Rianne,

    wat een reis zeg, pfff... Maar gelukkig ben je nu dan toch in Wellington met al je spullen, wat ook wel erg fijn is. Geniet van de mooie natuur daar zou ik zeggen, ik heb foto's van vrienden gezien en het ziet er echt super uit. Zij zijn op wereldreis en op dit moment ook in Nieuw-Zeeland. Heb nu nog meer mensen om stiekem jaloers op te zijn ;)
    Meid, heel veel plezier en jij redt je daar wel.

    Liefsxx.

  • 01 Februari 2011 - 11:07

    Jolanda:

    Lieve Rianne, Wat heerlijk dat je veilig bent aangekomen (ook voor FAP :-)
    Ik ben wel jaloers hoor op die strakke blauwe lucht en dat windje, heerlijk!!! Geniet van alles en succes met wennen. Liefs uit Putten

  • 01 Februari 2011 - 11:53

    Carlien:

    Jeetje wat een reis Rianne! Kan je wel zeggen dat je ook in Singapore en Sidney bent geweest in ieder geval :P Fijn dat je goed bent aangekomen en ik ben benieuwd naar je volgende verhalen! :D Xxx

  • 01 Februari 2011 - 15:34

    Marga:

    Zo, het is je gelukt!
    Door jou prachtige reisverslag, kwam ik vanmorgen te laat op mijn werk!! (ik was veel te nieuwsgierig en zat om 06.50 al achter de pc) Maar het was het waard, ik heb enorm van je verslag genoten. Heerlijk om te weten dat je goed bent aangekomen.
    Ben benieuwd wanneer je de eerste pinguin ziet! DB MMM

  • 01 Februari 2011 - 19:02

    Mink:

    leuk om te lezen rian! het klinkt allemaal heerlijk! genietse!! maar dat komt geloof ik wel goed. Ik sprak vanochtend een hijgende anniek op de fiets, bang dat ze laat was omdat ze met dr zus geskyped had. haha.

    liefs en smokje
    mink XXX

  • 02 Februari 2011 - 05:48

    Marga:

    Heerlijk was dat om half 7 even skypen, doen we vaker!! New Zealand ziet er inderdaad prachtig uit vanuit jou slaapkamerraam.Db mmm

  • 02 Februari 2011 - 22:18

    Lia:

    Een lange reis, maar nu al de moeite waard!
    Raar idee, een paar dagen geleden nog in Zwolle gesproken en nu aan de nadere kant van de wereld aan't genieten.
    Succes met je eerste 'werk'weekje.
    Groetjes Elbies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rianne

Actief sinds 09 Jan. 2011
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 17147

Voorgaande reizen:

29 Januari 2011 - 06 Mei 2011

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: