Aan de slag! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Rianne Verschuur - WaarBenJij.nu Aan de slag! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Rianne Verschuur - WaarBenJij.nu

Aan de slag!

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

13 Februari 2011 | Nieuw Zeeland, Wellington

Lieve mensen,

Inmiddels is het bij mij alweer zondagochtend, de week is omgevlogen! Dinsdagochtend zou ik om 11 uur een afspraak hebben met Jeff en zijn team en daarna zouden we ernstig verlaat Thanksgiving vieren. Toen ik op Karori Campus kwam, was er alleen niemand: geen Jeff, geen Larah en geen Debora. Na even navragen bleek dat Jeff ziek was en dat het allemaal niet doorging:( Gelukkig was ik er niet helemaal voor niets: ik kon eindelijk inloggen op de computers en Jeff mailen. Daarna met Larah een afspraak gemaakt voor woensdag, omdat ik vooral samen met haar een stuk onderzoek zal gaan doen.

Woensdag had ik dus een afspraak met Larah. Haar kantoor zit in een opgeknapt woonhuis, dat op het universiteitsterrein staat, heel grappig:) (en waar Jeff eigenlijk zijn kantoor naartoe wil verplaatsen). Larah had voor onze Thanksgiving pumpkin pie gebakken, dus daar zijn we mee begonnen. Ik had een heleboel vragen voor Larah over wat ik precies ging doen, waarom dit onderzoek en hoe het ‘grotere’ onderzoek eruit zou zien. Larah kon me alles vertellen en na het gesprek kon ik zelf ook echt aan de slag: eerst met het zoeken en lezen van allerlei artikelen over preference assessments en daarna ook alvast een stukje van m’n scriptie schrijven, totdat Larah genoeg kinderen/families verzameld had om de preference assessments bij te doen. Ons gesprek werd halverwege even onderbroken door Maybelle, een Amerikaanse vrouw die hier ook werkt. Ze is heel aardig, maar benadert alles met een beetje dramatiek: ze vroeg me hoe ik geïnspireerd was geraakt om pedagogiek te gaan studeren, waar mijn inspiratie voor onderzoek in Nieuw-Zeeland vandaan kwam, wat ik wilde bereiken in mijn werk en: hoe het mogelijk was dat ze tijdens haar (zomer)vakantie in Nederland alleen maar regen had gehad;) Haha, de meeste Nieuw-Zeelanders zijn niet zo te spreken over het Nederlandse weer (goh:P) en vinden het ‘horribly depressing’, waar ze ergens ook wel gelijk in hebben, zeker als je het vergelijkt met het weer hier!
Na het gesprek ben ik doorgelopen naar Karori mall, het winkelcentrumpje vlakbij de campus, om rustig een paar boodschappen te doen. Het is best lastig om hier alle ingrediënten voor een recept dat ik Nederland vaak maak te vinden, maar na de winkel een paar keer te hebben doorkruist, had ik alles gevonden!

Donderdag ben ik de hele dag naar de universiteit gegaan om artikelen te zoeken en te lezen. Ik kan ook prima vanuit huis hier werken, maar ik vind het toch wel gezellig om wat meer mensen om me heen te hebben. En gezellig was het zeker in het kantoor waar ik zat:) Ik zat in het kantoor waar Pam en Virginia (die allebei altijd weten waar ik mensen kan vinden, hoe ik internet krijg op m’n laptop, waar ik buskaarten kan halen, enzovoort en die allebei echt heel aardig zijn!) ook werken. Virginia was vandaag een soort van oppas voor twee kinderen van een college, een heel schattig jongetje en meisje die met hun hobbelpaard, tekeningen en autootjes vrolijk tussen de bureaus doorkropen:). Aan het eind van de middag ben ik snel naar huis gelopen, tas omgepakt en in de bus naar de stad gesprongen, waar ik met Marina had afgesproken. Marina woont nu bij een collega van haar stage, die met haar man 20 min. buiten Wellington woont. Vanavond gingen zij roeien in de stad (of eigenlijk op het water vlakbij de haven;)) en konden Marina en ik even uiteten en een beetje rondlopen door de stad. Heel gezellig:D! Die collega van Marina en haar man zijn echt superaardig en binnenkort ga ik ook een weekendje bij hen logeren!

Larah had donderdagmiddag gemaild dat Thanksgiving nu verplaatst was naar vrijdag, dus vrijdagochtend heb ik snel nog wat cupcakes gebakken voor ik naar de campus ging. Thanksgiving was heel gezellig, ondanks dat Jeff er niet was, omdat hij nog ziek was. Iemand heeft me de hele geschiedenis was Thanksgiving uitgelegd (en ook even waarom we het nu vierden: in November was Larah er niet en daarna was er steeds wel iemand in het buitenland). Na de lunch ben ik weer naar huis gegaan, omdat ik nog geen eigen bureau heb op de campus en de bureaus vandaag allemaal bezet waren. ’s Middags thuis weer een heleboel artikelen gelezen, zodat ik steeds meer weet over allerlei soorten preference assessments en het onderzoek dat tot nu toe allemaal al gedaan is.

Gister was het zaterdag en Alison is dit weekend naar een vriendin in Palmerston North, ongeveer 150 km hier vandaan, dus ik heb het huis voor mezelf. Gisterochtend weer een beetje gelezen en ’s middags lekker de stad in, een beetje rondneuzen in de winkels hier. De Nieuw-Zeelandse versie van de H&M heb ik al gespot en ook al een heleboel andere leuke winkeltjes:D. Het is grappig om te kijken hoe de mensen er hier uitzien, wat ze doen op straat enz. Het is heel opvallend dat heel veel kinderen op van die kleine stepjes door de stad crossen en de oudere jongens op skateboards. Overal zie je skateboarders stunten op trappetjes, hellinkjes en ook gewoon midden tussen het verkeer door. Ergens in de stad is ook een echte ‘skateplek’ met tribunes eromheen en gister was er zelfs een wedstrijd (de tribune zat bomvol, veel applaus en een ambulance in de buurt voor het geval dat:P) Verder valt het op dat er ontzettend veel mensen hardlopen, zelf midden op de dag in de brandende zon, vooral de route langs het water is erg populair. De kledingstijl van de gemiddelde Nieuw-Zeelander is moeilijk te beschrijven: sommige meiden lopen rond de kortste shorts die er bestaan, maar anderen lopen in hele lange zwierige jurken en dit is ook de kleding die je hoofdzakelijk in de winkels ziet hangen. ’s Avonds heb ik lekker ‘the farmer wants a wife’ gekeken, de Australische versie van boer zoekt vrouw, haha:D, heel leuk om te zien en eigenlijk gaat het er bijna hetzelfde aan toen als in Nederland, al zijn de Nederlanders wel wat nuchterder over hun gevoelens in aflevering 1:P

Inmiddels is het hier dus alweer zondagochtend. Ik ga nog een paar artikelen lezen vanmorgen en vanmiddag denk ik even naar het strand van de stad. Het is heerlijk weer en ik heb wel zin om even te zwemmen. Mijn factor50 zonnebrand is heilig hier, want voor ik weet zie ik er hier uit als een zongedroogde tomaat:P het gat in de ozonlaag zit ongeveer …. hier!

Fijn weekend allemaal nog en ergens volgende week volgt er vast weer een nieuw verhaal!

Liefs,

Rianne

  • 12 Februari 2011 - 22:53

    Jette:

    jippie ik ben de eerste!!! lig al in bed (gezellig bij lau geweest!) maar heb nog even een bloedneus. hoe origineel. we hebben ook al geskyped dus heb niet zoveel meer toe te voegen haha. zwemse! oja en nog wel GROOT nieuws. IK GA NAAR MONGOLIE :D :D :D :D ten eerste hoe vet is dat!! en ten tweede; wat snel antwoord heh!!? ik dacht dat het pas over een maand ofzo kwam! dit is binnen twee weken :o maar ik ben blij! :D anyway daar skypen we dus snel over!! xxxxx

  • 13 Februari 2011 - 11:05

    Mapa:

    Hoi Rianne
    Heerlijk verhaal weer. Dat weer in nederland valt best mee hoor en er zijn maar weinig mensen depressief van de regen (alleen ik gisteren even tijdens het hardlopen :-( Wanneer ga je met een skateboard naar de uni ...? Of toch maar je teenslippers de bergen in .....? Knuffel voor de kat en voor jou (jammer van die ene goudvis)

    PS de link stond nu wel weer in het mailtje, dus de reacties zullen wel weer binnen stromen.

  • 13 Februari 2011 - 11:54

    Anniek:

    Lieve zus,
    wat een leuk verhaal weer. Fijn dat het duidelijker wordt wat je gaat doen. Enne...een beetje jaloers ben ik wel hoor, 'het is lekker warm, nog even zwemmen'. Hier in Nederland is het nog steeds gewoon koud. Maar we horen wel weer vogeltjes hpren fluiten. :). We skypen snel weer.
    Tot liefs

    ps. Ik ben weer bijgekomen van de film hoor.

  • 13 Februari 2011 - 12:40

    Marga:

    Hallo Rianne,
    ach wat leest dat toch altijd weer lekker, je schrijft gewoon zo, dat het net lijkt dat ik er ook een beetje bij ben...Door het skypen ben ik dat ook wel, maar even nalezen is heerlijk!!
    Heb je nog gezwommen? Gek idee dat jij gaat zwemmen als ik lig te slapen! Ga lekker verder genieten van dat heerlijke land! Enne...die pinguin hè... al gespot..? DB

  • 13 Februari 2011 - 17:56

    Jolanda En Family:

    Lieve Rianne,
    Wat fijn te lezen dat je het zo naar je hebt. En wat leuk om te lezen hoe de mensen daar leven, zich kleden etc. Het geeft soms echt het gevoel dat ik door jouw ogen kan zien hoe het er daar aan toe gaat. Grappig he? Heel veel plezier, succes en smeerse met je factor 50!! Ik ben echt jaloers op dat zonnetje bij jou :-)
    Liefs uit Putten

  • 14 Februari 2011 - 20:30

    Detsje:

    Hoi Rianne,
    dat zal toch naast een studiegevoel ook vooral nog een reis/vakantiegevoel geven al die belevenissen lijkt me. je onderdompelen in een ander land........
    Leuk om zo op afstand jouw avonturen mee te kunnen lezen.
    succes met alles!

  • 21 Februari 2011 - 16:44

    Mink:

    Hey lieve riannanas:)
    Wat een heerlijke verhalen toch steeds.
    Je volgende verhaal staat er ook al weer op. Ik loop duidelijk achter:$
    echt super leuk dat je ook beschrijft hoe de bevolking daar is. en wil je stoppen met schrijven over het heerlijke weer daar... makes me jealous...:) nee hoor, klinkt allemaal heerlijk!
    tot schrijfs.
    Smokje en liefs
    mink XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rianne

Actief sinds 09 Jan. 2011
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 17151

Voorgaande reizen:

29 Januari 2011 - 06 Mei 2011

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: